Efter mycket jävla om och men.... 
Saturday, June 7, 2008, 18:12
Posted by Administrator
jahapp... hur skulle jag efter monteringen veta hur mycket värme vatttnet var på då??? jag hade ju ingen riktigt fungerande värme temp givare/mätare så jag började felsöka...

efter typ 10 minuter så lokaliserade jag det till att tempgivaren var defekt som satt i vattenpumpen... jorå nog faaaaaan var den det alltid , när jag skulle dra loss den så hade jag bara bulten kvar i nyckeln och resten satt kvar i godset.... *suck* om 6 dagar måste bilen vara i det nya garaget... gaaaaaaaaahhhhh!!! lire panik och endå relativt lungn så införskaffades en svinpitt , dvs en skruv som är gängad åt andra hållet.. lefter lite läsande på forum och informationshämtande på google så var svinpitt en ganska dum grejj men kunde i vissa fall fungera.. det fanns något som även hette skruvurdragningssatts , finns på clas olsson och biltema mm , köpte även det på CO och temp givarn hittade jag på mekonomen till ford bilar :), lite flyt ska man ju fan ha... började mecka idag och så efter 30 min kände jag lönlöshet,jävulskap,förbannad,irriterad mm mm precis så där som man kan bli på kvinnor.. detta var nog vårat första riktiga bråk.. det lär ju inte vara det sista dock.. till att börja med så resterna som fanns kvar av tempgivarn var av mässing och mjuk som fan, dvs planerna att försöka banka in skruvtdragarn gick åt skogen , inte först efter 15 gånger så fick jag ut gängorna som fanns kvar , dvs ytterst tunt lager av gängor.. nu så har jag iaf monterat tillbaka alla slangar kablar till generator och all annan krimskram tillbaka, imorgon blir det sista felsökningen på varför jag plötsligt inte får någon tempgivning och bensin givning på mätarna , däremot så fick jag igång dimmer lights :) , jääävligt skönt!!

lägger upp lite foton på skiten sen..
2 comments ( 17 views )
Termostaten på plats igår.. 
Tuesday, June 3, 2008, 09:02
Posted by Administrator
Igår fick jag dit termostaten och den gamla termostathuset efter mycket trillskande.. det började med att läcka även fast packningen var helt ny, jag tog av termostathuset och la det mot en plan yta , OJ det glappade en hel del , så det var ju därför det läkte , slipade bort så det vart hyfsat plant och ner till macken och köpte packnings gucka/glegg/gegga , så idag ska jag testa och se om termostaten löste kyl problemet, om inte så ska jag koppla bort "heater paketet" dvs den som skickar ut värme i kupén , fick tips från 2 olika källor att den kan orsaka att kylningen inte blir 100%:ig ,bland annat så kan det ha kommit in luft i slangarna och då kyls det sämre.

Jag har iaf fått min teori besannad från flera håll nu , men det återstår ju nu att se om det var orsaken eller ej ;) jag ska även kolla lite närmare på vart tempgivaren sitter och se varför den beter sig så "buggigt", den visar oftast 0 men ibland maxxar den och ibland står den på mitten (väldigt sällan och mycket intermittent).

här kommer bild på skiten ;)


som sagt termostathuset är slipat nu så det ser inte riktigt ut sådär längre ;)

off i go then....
add comment ( 11 views )
Thermostat.... vad e det ? 
Saturday, May 31, 2008, 21:16
Posted by Administrator
Jaha då sitter man här igen då ;) nu är det bara ett problem som kvarstår.... efter ett par gånger ute med laddaren så har jag tyckt att motorn blivit lite för varm, lossade slangen till vatten pumpen och där fanns det ingen termostat, man tycker ju att om vatten flödar runt utan stopp så borde det vara enklare att kyla motorn men jag vetefan ? det kanske är tvärtom ?? jag är ganska rookie på området motorer och allt detta men som jag sagt tidigare jag är inte rädd för att fråga och jag vill alltid lära mig varför saker är som dom är. det finns förklaring på allt och då vill jag veta det för att förstå helheten ;)

i vilket fall så blir det nogg en tur till en hansen racing butik inte långt härifrån , dom har säkert detta på lager till och med ;)

för övrigt så slipade jag lite på några interior delar som ska lackeras senare ;) gnuggade även lite krom detaljer så det var riktigt fresh. (map light) , de säger ju att det är detaljerna som gör det , då är det lika bra att gör det från grunden :)

såg en annan sak idag och det var att framvagnsinställningarna verkar skeva, det var lixom "tow in" så det ser ut ungefär på detta viset \----/ kanske inte så mycket men ja ni hajjar kanske ;)

näe nu ska jag ta o skriva lite inlägg på musclecars så man kan lära sig lite från dom stora grabbarna ;)

Det vore grymt att kunna ta bilen till norrtäljes custom bikeshow till helgen som kommer, vi får se som sagt ;)

l8r
add comment ( 9 views )
Taillights............................. 
Friday, May 30, 2008, 20:50
Posted by Administrator
Jag har ju inte haft tailligts att fungera sedan bytet av bromsservot "tror jag" nu efter ett par dagars felsökande så har jag lykats lokalisera problemet och även åtgärda det , helt sjukt är det egentligen , 2 st lampor orskade spänningsfel så att säkringen gick direkt, efter jag tills slut tetstat att byta ut dessa två så fungeradé det klockrent (tack för alla tips på musclecars forumet) nu är jag rätt sliten och lite lullig efter ett gäng fira vin & öl *gäsp* , har även dragit en repa på stan och det var grymt kul!!! vikken känsla!! hon må vara stor o tung som en kontainer men axxxar o drar som det vore en liten ac-cobra :) näe nu måste jag fan sova...
add comment ( 11 views )
Louise from behind ;) 
Monday, May 26, 2008, 21:04
Posted by Administrator
Jag kom ju på att jag ska lägga ut lite bilder på henne nu med nya sulorna i bak så här kommer några ;)








add comment ( 11 views )

<<First <Back | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Next> Last>>